اخبار سرچوکشبکه های اجتماعی

ترجمه غلط بخشی از سخنان عبدالغنی برادر

برید‌ه‌يی از سخنرانی ملا عبدالغنی برادر برای تغییر ذهنیت عامه اشتباه ترجمه و زیر نویس شده است

به تاریخ ۳۰ ماه ثور سال جاری ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس الوزرا طالبان کار ساختمانی تونل های بندآبی بخش آباد را در ولایت فراه افتتاح نمود. وی از جمله سخنرانان کلیدی آن برنامه بود و در مورد فعالیت ها، دستآوردها و پلان های حکومت سرپرست سخنرانی نمود.
کار ساختمان تونل های بند‌آبی بخش آباد در حالی افتتاح شده که تنش های لفظی میان رهبران ایران و افغانستان بالای حقابه طرفین بالا گرفته است. و کاربران رسانه های اجتماعی هر دو کشور نیز واکنش های جدی و جالب داشته اند.

در ادامه واکنش ها ویدیوی کوتاهی از سخنرانی عبدالغنی برادر که به زبان پشتو می‌باشد در رسانه های اجتماعی ترجمه غلط شده است و در زیر نویس ویدیو برخلاف سخنان وی حرف های را خطاب به حکومت ایران جابجا نموده اند.

اگر کلیپ مذکور با دقت شنیده شود، دیده می‌شود که ترجمه زیر نویس کلیپ کاملا خلاف صحبت های اصلی است و در ضدیت با حکومت ایران نوشته شده است. این کار ممکن از طرف منتقدین حکومت ایران و یا امارت طالبان صورت گرفته باشد.
گروه تحقیق میرزاقلم به این کلیپ نشان «اخبارسرچوک» را میدهد زیرا ترجمه و زیر نویس کلیپ طوری ارایه شده است که واقعیت های مهم را پنهان می‌کند تا ذهنیت عامه را منحرف و احساسات مردم را در مقابل حکومت ها تحریک نماید.

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟