رسانه هامقامات حکومتینیمه‌درست

اشتراک ندامحمد ندیم در نشست وزیران تحصیلات عالی و معارف در تاتارستان

صحبت های سرپرست وزارت تحصیلات عالی در حاشیه‌ی نشست ضبط شده است و محتوای آن نیز نادرست است

ندامحمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی به تاریخ ۱۶ جوزا سال روان برای اشتراک در نشست وزیران معارف و تحصیلات عالی عازم شهر کازان تاتارستان شده بود و قرار گزارش های نشر شده وی در نشستی در تاتارستان خواهان پشتیبانی از نظام آموزش شده است . سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی به رسانه ها گفته است که در این نشست در مورد همکاری‌های مشترک علمی، تبادل تجربه‌های علمی و تبادل بورسیه در بخش‌های گوناگون گفت‌وگو شده‌است.

اما در گزارش ها و  تصاویری که از طریق سایت تاتارستان به نشر رسیده است عکس و یا ویدیویی از سخنرانی وی موجود نیست
تنها ویدیوی چند دقیقه‌یی از صحبت های سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان به نشر رسیده است این ویدیو نشان دهنده چند موضوع است:

  •  ویدیو وضاحت دارد که وی در نشست رسمی صحبت نکرده است. صحبت های وی در حالت نشسته و روخوانی یک متن از روی کاغذ می باشد.
  • در زمینه‌ي‌ ویدیو مهمانان در حال صحبت کردن و صرف نمودن چای و قهوه معلوم می‌شوند.
  • مهمانداران در حال توزیع و تنظیم نوشیدنی و چای برای مهمانان اند.
  • در پس زمینه‌ي ویدیو آواز مهمانان و صدای ظروف طعام خوری از سالون پذیرایی شنیده می‌شود.
  • یک فرد مایک عادی سیار را که معمولا برای شنیدن سوالات اشتراک کننده گان می باشد برای سرپرست وزارت در دست گرفته است تاصحبت کند.
  • ویدیو هم به شیوه درست و مسلکی ضبط نشده است

محتوای صحبت های سرپرست وزارت تحصیلات عالی:  

صحبت های وزیر تحصیلات عالی بسیار پراکنده، عمومی و دور از محور نشست می‌باشد و در صحبت های خود به موضوع پیروزی امارت اسلامی، احکام شریعت اسلامی، فرهنگ افغانی و همکاری مردم با امارت تمرکز دارد. آقای ندیم در فوتوی خود حتا چهره خانم را که در عقب چوکی وی نشسته است سانسور نموده است.

صحبت های سرپرست وزارت تحصیلات عالی در مغایرت با عملکرد شخص خودشان در وزارت تحصیلات عالی قرار دارد. زیرا در مدت نزدیک به دوسال هیچ گونه پیشرفت و فعالیت علمی در سطح وزارت تحصیلات عالی انجام نشده است بلکه همه روزه تغییراتی که درسکتور تحصیلات عالی رونما می‌شود نمایانگر عقب گردی است که افغانستان را از معیارهای علمی معتبر دنیا دورتر می‌سازد.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی قبلا بارها گفته است که نصاب دانشگاه ها را اصلاح می‌کنیم ومضامین اسلامی را در آن بیشتر می‌سازیم. هم چنان اظهاراتش در مورد رتب علمی و افراد که بیشترین بمب ها رامنفجر ساخته باشند خبرساز شده بود.

راستی آزمایی خبر

خبر نشر شده از طریق تلویزیون ملی افغانستان بعد از تحقیق و جستجوی کامل توسط شبکه راستی آزمایی افغانستان نشان نیمه درست را دریافت نمود چون صحبت های وزیر تحصیلات عالی واقعیت دارد اما جزییات بیشتر در این مورد لازم است که باید ارایه شود و توضیح داشته باشد که این صحبت ها را در کجا؟ در حضور وزرای کدام کشور و در کدام بخش نشست ابراز کرده است؛ نتیجه این نشست برای افغانستان چی بوده می‌تواند و کدام تعهدات را برای بهبود امور علمی وزارت بدست آورده است؟

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟