مقامات حکومتینیمه‌درست

سخنان عبدالباقی حقانی سرپرست اداره ملی امتحانات نیمه درست است

آقای حقانی در نشستی گفته است: اکنون در کشور امنیت سراسری برقرار، نظام اسلامی حاکم و فرصت های بهتر آموزش و تحصیل نسبت به هر زمانی دیگر برای جوانان فراهم شده است.

به تاریخ 19 سنبله ادارۀ ملی امتحانات، از شاگردان ممتاز امتحانات کانکورعمومی، مدارس دینی، چهارده  پاسان و تثبیت سویه علمی علما با اعطای تحایف و تقدیرنامه ها، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری باختر عبدالباقی حقانی سرپرست اداره ملی امتحانات در این نشست چنین گفته است:

این سخنان در حالی گفته میشود که نهادهای بین المللی و سازمان ملل متحد در دو سال گذشته وضعیت نظام آموزشی کشور را بحرانی و غیر قابل باور توصیف کرده اند.
روز شما کمپاین دسترسی دختران به آموزش در افغانستان نشان می‌دهد که ۷۲۱ روز از محرومیت دختران از آموزش می‌گذرد.

همچنان در بانک اطلاعات وبسایت وزارت تحصیلات عالی پلان کاری، گزارش ها، پلان انکشافی که در دو سال اخیر تهیه و عملی شده باشد وجود ندارد.

 

 

ضمن اینکه فرصت های تحصیلی قبلی کاهش یافته است هیچ گونه فرصت جدید و بهتر نیز به وجود نیامده است، نمونه بارز آن ازدیاد مضامین اسلامی همه شمول در نصاب تحصیلی است که باعث کاهش مضامین ساینسی و تخصصی برای دانشجویان شده است.
نصاب مضامین اسلامی را می‌توانید از این لینک مطالعه نمایید:   نصاب مضامین همه شمول ثقافت اسلامی

ویدیوی برنامه حسابدهی حکومت به ملت را در این لینک دیده می‌توانید:

با توجه به حقایق و اسناد موجود نتیجه میگیریم که هیچ گونه تحرک مثبت در راستای ایجاد فرصت های جدید و بهتر تحصیلی برای جوانان از طرف طالبان صورت نگرفته است.

بنآ میرزاقلم به اظهارات عبدالباقی حقانی نشان (نیمه درست) را می‌دهد زیرا سخنانش کامل نیست و واقعیت های مهم دیگر را کتمان نموده است.

 

 

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟