شخصیت هامقامات حکومتینادرست

اظهارات ذبیح الله مجاهد در مورد فرستاده‌ی ویژه ملل متحد، نادرست است.

ذبیح الله مجاهد آقای ریچارد بنت فرستاده‌ی ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد را متهم به پروپاگندا نموده و از ممنوعیت سفر وی به افغانستان خبر داده است.

به تاریخ ۳۰ اسد سال روان ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ی اختصاصی با تلویزیون دویچه وله آلمان، اقای ریچارد بنت را متهم به پروپاگندا نموده و گفته اند که: «بنت معلومات نادرست از اوضاع افغاستان به جهان ارایه می کرد. وی همچنان می افزاید که او برای پروپاگند در افغانستان موظف شده بود او کسی نیست که ما سر صحبت هایش باور بکنیم او در افغانستان وجود ندارد و دیگر اجازه ندارد بیاید او یک موضوع کوچک را بزرگ می ساخت و پروپاگند میکرد وی همچنان میگوید که بنت برای تخریب اذعان در آستانه نشست دوحه تلاش میکرد.

ریچارد بنت در سال ۲۰۲۲ میلادی از طرف سازمان ملل به  صفت گزارشگر ویژه این سازمان برای افغانستان گماشته شده بود و تا اکنون چند گزارش مستند از وضعیت حقوق بشری در افغانستان به سازمان ملل متحد ارایه نموده است.

شما می‌توانید گزارش ها و بیانیه های مطبوعاتی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد افغانستان را در این لینک مطالعه فرمایید:

https://www.ohchr.org/en/countries/afghanistan

گزارشهای آقاي بنت در مورد افغانستان شامل موضوعات: حق کار و تحصیل زنان،‌ محکمه های صحرایی، بازداشت های خودسرانه، بدرفتاری با زندانیان و اسیران جنگی و محدودیت های طالبان در عرصه های مختلف که زندگی عام مردم را در بر دارد می باشد.

مصاحبه های آقای بنت را هم چنان می‌توانید از طریق لینک های زیر دریافت نمایید:

تازه ترین مصاحبه آقای بنت و پاسخ هایش در مورد ممنوعیت سفر اش به افغانستان:

 

نشست شورای حقوق بشر ملل متحد با زنان افغان:‌

گروه راستی آزمایی میرزاقلم با استفاده از منابع باز چند مورد زیر را دریافتند:

۱- در گزارش های ریچارد بنت، هیچ محتوایی بیرون از وضعیت افغانستان دیده نمی‌شود.

۲- بیشترین فعالین حقوق بشری، سازمان های مدنی و مدافعان حقوق بشری از گزارش های ریچارد بنت استقبال نموده اند.

۳- موضوعات پروپاگندا، بزرگ نمایی، مغشوش ساختن اذعان عامه و معلومات نادرست که آقای مجاهد از آنها نام برده است در گزارش های اقای بنت وجود ندارد.

۴- در مورد ممنوعیت سفر آقای بنت، کارشناسان حقوق بشری مطمین اند که ممنوعیت سفر آقای بنت به معنی پایان کار وی نیست هم چنان آقای بنت تاکید نموده است که به مستند سازی نقض حقوق بشر در افغانستان ادامه خواهد داد.

بنآ میرزاقلم به اظهارات آقای مجاهد نشان «نادرست» را می‌دهد. و هیچ سندی اطلاعات شان را تایید نمی‌کند.

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟