شبکه های اجتماعییک زاغ چهل زاغ

مکتوب منسوب به وزارت تحصیلات عالی، یک زاغ چهل زاغ است

مکتوبی که گویا قرار است دانشگاه ها به روی دختران باز شود کاملا جعلی می‌باشد

خلاصه گزارش
  • مکتوبی که گویا قرار است دانشگاه ها به روی دختران باز شود کاملا جعلی می‌باشدتا اکنون هیچ سندی در دست نیست که نشان بدهد حکومت طالبان برای بازگشایی دانشگاه های دولتی و خصوصی برای طبقه اناث تلاش نموده باشند.  تیم افغان فکت بعد از راستی آزمایی مکتوب نشر شده در رسانه های اجتماعی دریافتند که متن مکتوب دستکاری شده است و هیچ سند موثق و موجود نمی تواند درستی آن را تایید نماید.  بنآ میرزاقلم به مکتوب نشر شده «دروغ یک زاغ چهل زاغ» را می‌دهد. 

اخیرا مکتوبی جعلی در رسانه های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن گفته شده است دروازه دانشگاه های خصوصی و دولتی بعد از ایام تعطیلی عیدسعید فطر برای دختران باز میشود.

 

 

 

 

 

در مکتوبی که در تاریخ ۲۸ قوس سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت تحصیلات عالی طالبان به تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی صادر شده بود در آن آمده بود که براساس تصمیم کابینه حکومت، ادامه تحصیل دختران «تا امر ثانی تعطیل است».

در  نامه ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان  امضا نموده و تاکید شده است که دانشگاه‌ها این حکم را باید «فوراً» عملی کنند.

به تاریخ ۱۰ حوت سال ۱۴۰۱ نامه‌يی دیگر از وزارت تحصیلات عالی طالبان صادر شد و در آن رهنمود آغاز سال تحصیلی برای دانشگاه ها ابلاغ گردید در نامه متذکره مشخصا از محصلان طبقه ذکور نام برده شده است.

تا اکنون هیچ سندی در دست نیست که نشان بدهد حکومت طالبان برای بازگشایی دانشگاه های دولتی و خصوصی برای طبقه اناث تلاش نموده باشند.

تیم افغان فکت بعد از راستی آزمایی مکتوب نشر شده در رسانه های اجتماعی دریافتند که متن مکتوب دستکاری شده است و هیچ سند موثق و موجود نمی تواند درستی آن را تایید نماید.

بنآ میرزاقلم به مکتوب نشر شده نشان «دروغ یک زاغ چهل زاغ» را می‌دهد.

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟