شاخ‌دارمقامات حکومتی

اظهارات عبدالسلام حنفی معاون ریاست‌الوزرا در مورد فرهنگ طالبان دروغ شاخدار است.

آقای حنفی در نشستی در کابل گفته است که: هزاران فرد بی‌گناه روزانه در کشور به شهادت می‌رسید و گفته می‌شد که این کار طالبان است؛ در حالی‌که در فرهنگ طالب این وجود ندارد.

به تاریخ ۲۷ اسد عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا در نشستی به مناسبت سالروز استرداد استقلال افغانستان گفته است که در گذشته «هزاران فرد بی‌گناه روزانه در کشور به شهادت می‌رسید و گفته می‌شد که این کار طالبان است؛ در حالی‌که در فرهنگ طالب این وجود ندارد.»

وی این اظهارات را در حالی بیان کرده است که در جریان ۲۰ سال گذشته، طالبان بیشترین تلفات را به افراد ملکی وارد کرده اند و مستقیم مسولیت حملات انتحاری را نیز به عهده می‌گرفتند.
حدود یک ماه قبل از سقوط جمهوریت یونامه گزارش تلفات ملکی سال ۲۰۲۱ را به تاریخ ۲۶ ماه جون به نشر رساند که در آن گفته شده است که ۳۳٪ تلفات از اثر جنگ های زمینی بوده است.

این گزارش که مربوط به نیمه اول سال ۲۰۲۱ است بلندترین ارقام تلفات ملکی را نشان میدهد و هم چنان ۳۹ فیصد تلفات ملکی که بیشترین فیصدی را در گزارش احتوا نموده است توسط طالبان صورت گرفته است.

گزارش وسط سال ۲۰۲۱ یوناما در مورد محافظت از افراد ملکی در جنگهای مسلحانه در افغانستان تلفات ۵۱۸۳ فرد ملکی را ثبت می کند (۱۶۵۹ کشته و ۳۲۵۴ زخمی) که این رقم نشان دهنده ی ۴۷ درصد ا فزایش در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ می باشد.

گزارش مکمل را در این لینک بخوانید: https://afghanistan.un.org/sites/default/files/2021-07/26

طالبان هم‌چنان در حال حاضر یک گروه ویژه افراد انتحاری دارند که همیشه در رژه های نظامی با مواد انفجاری و وسایل انفجاری نمایش اجرا می‌کنند، در حالی که حملات انتحاری بیشترین افراد ملکی را قربانی می‌گرفت.

با بررسی اسناد و واقعیت های موجود میرزاقلم به اظهارات عبدالسلام حنفی نشان (دروغ شاخ‌دار) را می دهد.

شما می‌توانید نظرات، انتقادات و یا هم مطالب تان را برای راستی‌آزمایی برای ما بفرستید.
info@afghanfact.org

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟