شاخ‌دارشبکه های اجتماعی

خبر موجودیت پرازیت رادیو اکتیف در ساحه زلزله زده ولایت هرات، دروغ شاخدار است.

اخیر خبر نادرستی در مورد موجودیت پرازیت رادیو اکتیف در رسانه‌های اجتماعی نشر شده است که باعث نگرانی مردم گردیده است.

به تاریخ ۱۶ میزان سال ۱۴۰۲ خبری در فیسبوک منتشر شد که گویا در ساحه زلزله زده ولایت هرات تشعشات رادیو اکتیف وجود دارد.

این موضوع به شکل یک تیتر خبری از طریق صفحه‌ی فیسوک نوید یوسفی نشر گردیده بود و ادعای ایشان این بود که گویا این زمین لرزه به اثر آزمایشات سلاح های کشور همسایه یعنی ایران به وجود آمده است.

این موضوع را گروه راستی آزمایی میرزاقلم زیر تحقیق گرفتند و با منابع مختلف در مورد احتمال چنین موضوعی تماس گرفتند . در نهایت کارشناسان امور احتمال این موضوع را رد نمودند.
هم چنان گروه راستی آزمایی با شخص نوید یوسفی از طریق واتساپ و مسنجر فیسبوک تماس برقرار نمودند که موفق به دریافت پاسخ قناعت بخش نگردیدند.

همان روز یعنی به تاریخ ۹ اکتوبر ساعت ۱۲ شب به وقت کالیفرنیا دوباره اقای نوید یوسفی ویدیو ده دقیقه‌ی گذاشتند که از محتوای ویدیوی شان بر می‌اید دچار توهم اند و از ثبات فکری لازم برخوردار نیستند.


تا اکنون چند ویدیو گذاشته اند و هم چنان اسکرین شات هایی که گویا پیام دریافت کرده اند و مردم محل مشکل تنفسی دارند، اما به وضاحت فهمیده می‌شود که اطلاعات و معلومات شان حتا درست نیست، چه رسد که علمی باشد.

در مورد ذرات رادیواکتیف می‌توانید از سایت زیر معلومات حاصل کنید:

جهان شیمی- معلومات در مورد رادیواکتیف

هم چنان در اکثر ویدیوها و صحبت های شان هویدا است که در تلاش جمعاوری پول برای خبرنگاران افغان اند. بیشتر فعالیت های نوید یوسفی زیر چتر گروه رسانه‌یی کوثر Kauser media group انجام می‌شود.

هم چنان شما می‌توانید به وبسایت خبرگزاری کوثر از طریق لینک زیر مراجعه کنید:
خبرگزاری کوثر 

بنآ میرزا قلم به این خبر که گویا ذرات رادیو اکتیف در ساحه زلزله زده ولسوالی زنده جان وجود دارد نشان «دروغ شاخدار» را می‌دهد. زیرا اطلاعات کاملا نادرست و بی بنیاد است که حتی مرزا قلم شاخ می‌کشد.

اگر شما در این باره معلومات زیادتر دارید و یا فکر می‌کنید معلومات کامل نیست و دچار اشتباه شده ایم، لطف با ما تماس بگیرید:
info@afghanfact.org
0093785025106

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟