شبکه های اجتماعینادرست

تبلیغات قرعه کشی ویزای کانادا نادرست است.

لینک های آلوده به ویروس توسط هکرها زیر نام قرعه کشی ویزای کانادا دست به دست می‌شود و ممکن است به شما آسیب برساند.

در چند روز اخیر لینک مجهولی تحت نام قرعه کشی ویزه کانادا در صفحات اجتماعی، گروه های واتساپ و فیسبوک نشر شده است که تلاش دارد تا مخاطبین را وادار به باز کردن لینک نماید.
این لینک با دومین buzzraffle.buzz می باشد و هیچ ربطی به دولت کانادا و وبسایت وزارت امور مهاجرت کانادا ندارد.
وزارت امور مهاجرت کانادا بارها هشدار داده است که متقاضیان ویزا نباید به انتشارات غلط آنلاین که به جذب متقاضیان برای یک قرعه‌کشی ویزا می‌پردازند، توجه کنند. هیچ نوع قرعه‌کشی ویزا کانادا برای مهاجرت وجود ندارد. ویزاها از طریق یک برنامه مهاجرت بسیار پیشرفته و بر اساس امتیازات مشخصی به نامزدانی که ارزش خدمت به جامعه کانادایی را دارند، اختصاص داده می‌شود.
وب‌سایت‌هایی که به شکل دروغ اقدام به تبلیغ ویزا قرعه‌کشی کانادا برای سال‌های ۲۰۲۴/۲۰۲۳ کرده‌اند، خودداری کنید.
سال قبل نیز چنین اطلاعیه نادرست انتشار یافته بود که توسط نهادهای راستی آزمایی، غلط تشخیص داده شده بود.
لینک رسمی و اصلی دولت کانادا: https://www.canada.ca/…/services/immigrate-canada.html
در چند سال اخیر و با گسترش تکنالوژی معلوماتی تبلیغات چنین سایت ها و استفاده نامناسب از فضای مجازی خیلی ترویج شده است و تعداد زیادی از مردم فریب سایت های کلاهبرداری را خورده اند.

هدف یک وب سایت Scam (کلاهبرداری) به دست آوردن اطلاعات شخصی یا اطلاعات مالی مانند رمز کارت بانکی شما است. در هر صورت ، آنها یا با ارائه اطلاعات گمراه کننده و یا با وعده دادن جایزه های میلیونی در ازای خدمات مالی عمل می کنند.
آنها به گونه ای کار می کنند که کاربران را فریب دهند و معمولاً از طریق شبکه های اجتماعی ، ایمیل ها ، بعضی از تبلیغات داخل سایت های ناامن ، پیام های متنی و غیره به کاربران نفوذ می کنند. این افراد حتی با بلک سئو کردن سایت های خود ، رتبه آن را افزایش می دهند تا مطمئن شوند که سایت آنها در طول جستجوی گوگل در موقعیت های بالاتر ظاهر می شود که بتوانند با این روش اطمینان کاربران را بدست آورند.
آنها از روش های جذابی برای جلب توجه کاربران استفاده می کنند. در مواردی از بازدیدکنندگان سایت خواسته می شود اقداماتی انجام دهند که اطلاعات شخصی آنها را افشا کنند. این سایت ها بعد از اینکه اطلاعات شخصی را جمع آوری کردند ، از آنها برای مقاصد غیرقانونی مختلف استفاده می کنند ، یا دستگاه ها را با نرم افزارهای مخرب که قصد آسیب رساندن دارند آلوده می کنند.
برخی از این کلاهبرداران ، سایت هایی مشابه به سایت های اصلی با تمام جزئیات می سازند تا کاربران به اشتباه به سایت موردنظر خود بروند و در آن خرید کنند که اطلاعات کارت بانکی آنها افشا شود.
هم چنان ویروس های کمپیوتری برنامه مخرب است که خود را با کپی درون برنامه های دیگر تکثیر می کند. به عبارت دیگر، ویروس کامپیوتری به خودی خود درون سایر کد های اجرایی یا برنامه ها گسترش می یابد. هدف از ایجاد یک ویروس کامپیوتری این است که سیستم ها را آلوده سازند، کنترل ادمین سیستم را بدست آورند و اطلاعات شخصی آن سیستم را سرقت کرده و یا نابود کنند. هکرها ویروس های رایانه ای را با هدف مخرب بر روی کاربران آنلاین طراحی و آزمایش می کنند. یکی از روش های معمول برای گسترش یافتن ویروس ها، ایمیل ها هستند. باز کردن پیوستی در ایمیل، بازدید از یک وب سایت آلوده، کلیک بر روی یک فایل اجرایی، یا مشاهده یک تبلیغات آلوده می تواند ویروس را به سیستم شما وارد کند.علاوه بر این، ویروس ها هنگام اتصال به دستگاه های ذخیره سازی قابل جابجایی(مانند درایو های USB) که قبلا آلوده شده اند، نیز گسترش می یابند.

 

بخش راستی آزمایی افغان فکت دریافتند که دولت کانادا از طریق سیستم قرعه‌کشی ویزا مهاجرتی فعالیت نمی‌کند و فرم درخواستی وعده‌شده واقعیت ندارد.
مهاجرت به کانادا تنها از طریق برنامه‌های رسمی دولت فدرال کانادا یا از طریق برنامه‌های منظم اجتماعی و ایالتی‌کانادا قابل دستیابی است. هیچ نهاد یا نمایندگی دیگری رسمیت و اجازه اجرای برنامه‌های مهاجرت به کانادا را ندارد.
بعضی از تبلیغات اینترنتی، مخاطبان را به ارسال شماره تلفن و آدرس ایمیل خود در بخش نظرات دعوت می‌کنند. کاربران اینترنت باید از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی از طریق این وب‌سایت‌ها خودداری کنند و به جای آن به مشاوران مهاجرت مراجعه کنند.
بنا میرزاقلم به اطلاعات نشر شده نشان (نادرست) را می‌دهد.

 

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟