مقامات حکومتینیمه‌درست

نشر ویدیو و عکس های گمراه کننده از حمله بالای مخفیگاه داعشیان در کابل

خلاصه گزارش
  • به تاریخ ۲۴ ماه دلو سال جاری، رسانه ها از وقوع انفجار و درگیری مسلحانه در ناحیه هشتم شهر کابل خبر دادند، به نقل از ریاست عمومی استخبارات می‌گوید که سه تن از اعضای داعش درعملیات بر یک مخفی‌گاه گروه داعش در ناحیه هشتم شهر کابل کشته شدند و یک تن دیگر شان بازداشت شده است. جزییات کامل خبر در اختیار رسانه ها قرار داده نشده است. همچنان هویت شخص بازداشت شده و کشته شدگان تثبیت نگردیده است. طوری که ادعا شده بود که دراین مکان افراد خارجی نیز حضور داشتند اما هنوز در این مورد اطلاعاتی موجود نمی باشد و هیچ سند معتبری ارایه نشده است. بنا میرزا قلم بعد از بررسی اطلاعات موجود در رسانه ها به این خبر نشان نیمه‌درست میدهد، زیرا جزییات بیشتر لازم است تا اطلاعات واضح و تکمیل باشد.

به تاریخ ۲۴ ماه دلو سال جاری، رسانه ها از وقوع انفجار و درگیری مسلحانه در ناحیه هشتم شهر کابل خبر دادند، لحظات پس از نشر این خبر ذبیح الله مجاهد با نشر تویتی از عملیات تصفیوی بالای یک مخفیگاه داعش در ساحه مذکور خبر داد.

به تاریخ ۲۵ دلو ریاست استخبارات طالبان ویدیویی را به عنوان جریان عملیات بالای مخفیگاه داعشیان منتشر نمود

خبر تکمیلی رویداد به نقل از ریاست عمومی استخبارات می‌گوید که سه تن از اعضای داعش درعملیات  بر یک مخفی‌گاه گروه داعش در ناحیه هشتم شهر کابل کشته شدند و یک تن دیگر شان بازداشت شده است.

در همین حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، به طلوع نیوز می‌گوید که این عملیات شام دوشنبه آغاز شد و تا ساعت ده شب ادامه یافت. آقای مجاهد گفت: «در نتیجه این عملیات تعداد زیادی از افراد آن‌ها کشته و تعدادی از آن‌ها از جمله اتباع خارجی زنده دستگیر شدند مخفی‌گاه آن‌ها به طور کامل تخریب شده است عملیات تا ساعت ده شب ادامه داشت چون منطقه مزدحم بود و عملیات به کندی پیش می‌رفت.» به گفته سخنگوی امارت اسلامی، این افراد در برخی از حمله‌های اخیر در شهر کابل دست داشته‌ اند.

راستی آزمایی خبر و اطلاعات:

با تلاش های مکرر که داشتیم موفق به تماس با سخنگویان امارت اسلامی نشدیم. هنوز جزییات کامل خبر در اختیار رسانه ها قرار داده نشده است. همچنان هویت شخص بازداشت شده و کشته شدگان تثبیت نگردیده است.

طوری که ادعا شده بود که دراین مکان افراد خارجی نیز حضور داشتند اما هنوز در این مورد اطلاعاتی موجود نمی باشد و هیچ سند معتبری ارایه نشده است.

ویدیوی که از طرف استخبارات در اختیار رسانه ها قرار گرفته است وضاحت ندارد تنها در ثانیه ۴۲ صحنه منهدم شدن تعمیر مسکونی را نشان میدهد و بعدا روی تمام ویدیو ها بلور شده است.

همچنان عکس هایی افراد کشته شده که در رسانه های اجتماعی به دست میشوند مربوط به عملیات مذکور نمی باشد.

و هیچ سندی مبنی بر حضور افراد داعش، اتباع سوری ویا خارجی تا اکنون منتشر نشده است.

همچنان سایت تحلیل افغان نیز دریافته است که عکس های منتشر شده مربوط حادثه کارته نو نبوده است و قبلا نیز به نشر رسیده است.

بنا میرزا قلم بعد از بررسی اطلاعات موجود در رسانه ها به این خبر نشان نیمه‌درست میدهد، زیرا جزییات بیشتر لازم است تا اطلاعات واضح و تکمیل باشد.

نیمه درست

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟