Uncategorizedدرست

خبر حادثه هواپیمای مسافربری شرکت آریانا در فرودگاه ولایت خوست نشان درست دریافت نمود.

در حالی که هواپیمای مسافربری شرکت آریانا دچار سانحه شده بود اما توانست به فرودگاه کابل نشست اضطراری نماید.

شام روز جمعه مورخ ۲ سنبله یک بال هواپیمای نوع بویینگ شرکت هوایی آریانا هنگام پرواز از فرودگاه ولایت خوست دچار سانحه شد.
به گفته یک منبع که نخواست از وی نام برده شود؛ این هواپیما دچار حادثه Tail Strike یا تصادم دم طیاره به سطح زمین شده و قسمت هایی از بدنه‌ی هواپیما فرو ریخته است.

ویدیوی لحظه برخورد دم طیاره با سطح زمین که توسط کمره های مدار بسته ضبط شده اند را در این ویدیو ببینید:

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ – ۴۰۰ و پرواز شماره FG403 بوده و عازم شهر دبی امارات متحده عربی بود و به مسافران آسیب نرسیده است.
یکتن از کارشناسان حمل و نقل هوایی در صحبت با افغان فکت ضمن خطرناک خواندن این حادثه افزودند که در چنین حالت باید هواپیما پرواز نمی‌کرد. چنانچه تصاویر نیز نشان می‌دهد که هواپیما از خط پرواز یا Run Way خارج شده و با سیم های خاردار اطراف خط پرواز برخورد نموده و سیم های خاردار در تایرهای هواپیما گیر نموده اند.

منبع به افغان فکت تایید نمود که قطعاتی از بدنه هواپیما نیز فرو ریخته اند و خدمه پرواز بدون در نظر گرفتن حیات مسافران به پرواز ادامه داده و در فرودگاه کابل نشست اضطراری نموده است.
زمان پرواز در مسیر هوایی ولایت خوست تا کابل مدت ۳۰ دقیقه می‌باشد و هواپیما باید در ارتفاع ۱۸ هزار و ۵۰۰ فوت پرواز نماید.

تصاویر نیز نشان میدهد که ساختار بدنه هواپیما یا Body structure و قسمت هایی خیلی مهم از بدنه هواپیما یا Aerodynamic System که در بخش کنترول پرواز و حرکت هواپیما در هوا نقش دارند نیز آسیب دیده اند.

منبع به افغان فکت هم چنان موضوع ضایع شدن روغنیات Hydraulic Leakage بود مهم هواپیما را با تحلیل تصاویر بالا تایید کرده است.

سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یا IATA در ارزیابی ۲۸ صفحه‌یی در مورد Tail Strikes یا تصادم دم هواپیما با سطح زمین این نوع حادثات را خطرناک توصیف نموده است. برای دسترسی به گزارش IATA اینجا کلیک کنید:

Aircraft Tail Strikes – Take Off/Landing
Safety Risk Assessment

یک منبع دیگر به روزنامه اطلاعات روز گفته است که: هواپیمای سانحه‌دیده یکی از پنج بال هواپیمای شرکت هوایی پامیر «Pamir Airways» بود که دولت پیشین افغانستان آن را در مقابل ۹۵ میلیون دالر در اختیار شرکت آریانا قرار داد.

برای دانستن بیشتر در مورد تصادم دم طیاره با سطح زمین در هنگام پرواز یا نشست این ویدیو را تماشا کنید:

بنا میرزاقلم به اخبار و تصاویر نشر شده در مورد سانحه‌ی هواپیمای شرکت هوایی آریانا که در میدان هوایی ولایت خوست اتفاق افتیده است نشان «درست» را اعطا می‌کند.

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟