خبرمقاله های آموزشی

اطلاعات و معلومات غلط نتایج منفی بر تصمیم گیری دارد

خلاصه گزارش
  • "این پروسه در سال های اخیر رشد چشمگیری در جهان داشته است زیرا با گسترش تکنولوژی های ارتباطی و مهم شدن نقش اطلاعات در زندگی،‌غلط رسانی،‌ دروغ رسانی و سایر ناهنجاری های اطلاعاتی نیز در جامعه گسترش یافته اند. افغان فکت یک نهاد مستقل، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که در ۱۵ جنوری سال ۲۰۲۳ اساس گذاشته شده است."

از آنجا که اطلاعات و معلومات غلط میتواند نتایج منفی بر تصمیم گیری ها و نهایتا امورات زندگی انسان ها در جامعه داشته باشد بنا لازم است تا اطلاعات درست در اختیار افراد جامعه قرار گیرد به همین منظور ما با درک اهمیت اطلاعات درست اقدام به پروسه راستی آزمایی اطلاعات نموده ایم.‌
راستی آزمایی یا fact-checking به پروسه بررسی درستی اخبار، اطلاعات و اظهارات گفته میشود که با استفاده از واقعیت ها، آمار و اطلاعات معتبر موجود انجام میشود.

این پروسه در سال های اخیر رشد چشمگیری در جهان داشته است زیرا با گسترش تکنولوژی های ارتباطی و مهم شدن نقش اطلاعات در زندگی،‌غلط رسانی،‌ دروغ رسانی و سایر ناهنجاری های اطلاعاتی نیز در جامعه گسترش یافته اند.


افغان فکت یک نهاد مستقل، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که در ۱۵ جنوری سال ۲۰۲۳ اساس گذاشته شده  است.
فعالیت ها: راستی آزمایی اظهارت مقامات حکومتی، شخصیت های تاثیر گذار بالای مسایل افغانستان اعم از داخلی و خارجی، رسانه ها و شبکه های اجتماعی فعالیت اساسی افغان فکت می باشد و متکی به همکاری مخاطبین است.
هدف: راستی آزمایی اطلاعات،ارایه اطلاعات گمشده و دشوار و توضیح واژه هایی که به منظور منحرف ساختن اذهان عامه و پنهان کاری ارایه میشوند.

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟