شبکه های اجتماعینادرست

کشته شدن یک داعشی و بازداشت داعشی دیگر در ولایت کندز نادرست است

بعد از کشته محمد داوود مزمل والی بلخ خبرهایی در مورد بازداشت همکاران داعشی قضیه به نشر رسیده است

خلاصه گزارش
  • به تاریخ ۱۸ حوت، محمد داوود مزمل والی ولایت بلخ در نتیجه‌ی انفجاری در دفتر کارش کشته شده است. رسانه ها گزارش دادند که در پی انفجار در مقر والی بلخ ۲ تن کشته و ۳۰ تن دیگر زخم برداشته اند.. محمد داود مزمل از بلندپایه‌ترین مقام‌های طالبان است که از زمان بازگشت این گروه به قدرت در افغانستان به قتل می‌رسد. هنوز دلایل این انفجار مشخص نیست، اما اخیرا مسولیت این حمله را نیز داعش برعهده گرفته است. محمد داود مُزَمِّل که پیش از این والی ننگرهار در شرق افغانستان بود سال گذشته به عنوان والی بلخ منصوب شد و از آغاز کار خود سرکوب شبه‌نظامیان داعش در منطقه را هماهنگ می‌کرد اما عکس ها و اخباری که در رسانه ها نشر شده اند که گویا ۱ تن از افراد داعش کشته و ۱ تن دیگر شان در ولایت کندز به اتهام همکاری در قتل داوود مزمل دستگیر شده اند تا هنوز از طرف مسولین تایید نشده و میرزا قلم به آن نشان «نادرست» میدهد.

به تاریخ ۱۸ حوت، محمد داوود مزمل والی ولایت بلخ در نتیجه‌ی انفجاری در دفتر کارش کشته شده است.

محمد آصف وزیری سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی بلخ، گفت که این انفجار پیش از چاشت امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ حوت)، در هنگام نشست اداری در داخل مقام این ولایت رخ داده است.

رسانه ها به نقل از مقامات محلی نیز گزارش دادند که در پی انفجار در مقر والی بلخ ۲ تن کشته و ۳۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

محمد داود مزمل از بلندپایه‌ترین مقام‌های طالبان است که از زمان برگشت دوباره امارت اسلامی به قدرت در افغانستان به قتل می‌رسد.

هنوز دلایل این انفجار مشخص نیست، اما اخیراً گروه طالبان با گروه «داعش خراسان» که شاخه‌ای از گروه «حکومت اسلامی» است و خود را رقیب طالبان در افغانستان می‌داند درگیری‌هایی داشته است.

مسولیت این عمله را نیز داعش برعهده گرفت.

محمد داود مُزَمِّل که پیش از این والی ننگرهار در شرق افغانستان بود سال گذشته به عنوان والی بلخ منصوب شد و از آغاز کار خود سرکوب شبه‌نظامیان داعش در منطقه را هماهنگ می‌کرد

در این أواخر پس از هر حادثه یی انفجار که داعش مسولیت آن را بر عهده میگرفت، استخبارات حکومت طالبان عملیات تصفیوی را بالای پناه گاهای داعشیان راه اندازی میکرد.

اما عکس ها و اخباری که در رسانه های اجتماعی نشر شده اند که گویا ۱ تن از افراد داعش کشته و ۱ تن دیگر شان در ولایت کندز به اتهام همکاری در قتل داوود مزمل دستگیر شده اند تا هنوز از طرف مسولین تایید نشده و میرزا قلم به آن نشان «نادرست» میدهد.

بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟