رسانه هاشاخ‌دارشبکه های اجتماعی

اخبار و اطلاعات مربوط به صفحه‌ي تویتتری «پنجشیر اینترنشنال» و «افغانستان اینترنشنال» دروغ شاخدار است

صفحات تویتتری پنجشیر اینترنشنال و افغانستان اینترنشنال جعلی و پروپاگند اند

در عصر حاضر و پیشرفت تکنالوژی های اطلاعاتی اهمیت اطلاعات مهم است و افراد استفاده جو همواره تلاش می ‌نمایند با نشر اخبار و اطلاعات دروغ مخاطب جذب نمایند. این افراد کوشش می‌نمایند تا از نام رسانه های مطرح استفاده نادرست نمایند و هم چنان اخبار و اطلاعات غلط مطابق خواست شان از آدرس رسانه‌ی معتبر نشر نمایند.
رسانه های اجتماعی افغانستان مملو از چنین ناهنجاری های اطلاعاتی است و اخیرا تیم راستی آزمایی رسانه های اجتماعی افغان فکت اطلاعات و اخبار نشر شده در صفحه‌ی تویتتری پنجشیر اینترنشنال و افغانستان اینترنشنال را که حساب های جعلی تویتتری اند مورد بررسی و راستی آزمایی قرار داده اند.

این بررسی ها شامل:

  • بررسی منابع
  • بررسی ساختار خبرها
  • بررسی متن و ویراستاری
  • راستی آزمایی عکس ها ویدیوها
  • راستی آزمایی نشانی ها و وبسایت
    و بررسی و راستی آزمایی موضوعی اطلاعات نشر شده و فریکونسی تعداد و زمان اطلاعات نشر شده می باشد، که متاسفانه نتوانستیم درستی موارد ذکر شده را در حساب های تویتتری ثابت نماییم.
    تمام اطلاعات نشر شده در این صفحات جعلی، به منظور پروپاگند و انحراف ذهنیت عامه دست کاری شده اند. اخبار این صفحات با سوءاستفاده از نام و لوگوی تلویزیون افغانستان اینترنشنال منتشر می‌شود. عکس، ویدیو، متن و موضوع این دو صفحه برای توهین، تخریب و بدنام سازی افراد مشخص، ملیت مشخص و جناح مشخص ویراستاری و نشر می‌شود.
    بنا میرزاقلم هر دو صفحه را جعلی و به اطلاعات آنها نشان «دروغ شاخدار» را می‌دهد.
بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟