شبکه های اجتماعینادرست
پربازدید

راستی آزمایی خبر وزارت دفاع

خلاصه گزارش
  • راستی آزمایی خبر: بلال کریمی معاون سخنگوی امارت اسلامی دیدار معاون وزرات دفاع با منسوبین قول اردوی ۲۰۵ را رد نمود. در ضمن ساختار این خبر نشان میدهد که خبر به شکل غیر مسلکی نوشته شده است. هیچ نقل قول مستقیم در این خبر نیامده و هم چنان تصویر و یا کلیپی که نشان دهنده این دیدار باشد نیز به نشر نرسیده است.

خبر نشر شده: معاون وزارت دفاع گروه طالبان بر تشخیص و بیرون کردن افراد غیر طالب از امارت‌شان تاکید کرده و از دیگر طالبان می‌خواهد که در تشخیص افراد غیر مخلص همکاری کند.
به گزارش خبرگزاری معمار؛ وزارت دفاع طالبان شب گذشته(۲۶جدی) با نشر اعلامیه‌ای گفته که ملا محمد فاضل مظلوم معاون وزیر دفاع ملی در جلسه اداری قول اردوی ۲۰۵ البدر با رهبری، مسوولین و مجاهدین این قول اردو دیدار نموده است.
او خطاب به طالبان گفته که به استحکام نظام، تصفیه صوف از حضور افراد استفاده‌جو و مساعد ساختن زمینه خدمت به مجاهدین واقعی تاکید ورزید.
معاون وزیر دفاع گروه طالبان به مسوولین قول اردوی البدر این گروه هدایت داده تا با هیات تصفیه صفوف در قسمت تشخیص افراد غیر مخلص به نظام امارت همکاری جدی نمایند.
پیش از این نیز گزارشات از پاک‌سازی افراد مسلکی غیر طالب از نظام امارت طالبان به بهانه‌های مختلف، نشر شده بودند.

راستی آزمایی خبر: بلال کریمی معاون سخنگوی امارت اسلامی دیدار معاون وزرات دفاع با منسوبین قول اردوی ۲۰۵ را رد نمود. در ضمن ساختار این خبر نشان میدهد که خبر به شکل غیر مسلکی نوشته شده است.
هیچ نقل قول مستقیم در این خبر نیامده و هم چنان تصویر و یا کلیپی که نشان دهنده این دیدار باشد نیز به نشر نرسیده است.
هر چند کمیسیون تصفیه صفوف در صدد بیرون کردن افراد استفاده جو از صف طالبان است اما تا اکنون هیچ سندی مبنی بر اخراج کارمندان دولت پیشین از طریق این کمیسیون به دسترس نیست.
نشر اخبار نادرست و گردش اطلاعات غلط در رسانه های اجتماعی در کشور یک امر معمول می باشد.

نتیجه: میرزا قلم به این خبر نشان «نادرست» میدهد زیرا هیچ سند و منبع معتبر آن را تایید نمی کند.

نتیجه: میرزا قلم به این خبر نشان «نادرست» میدهد زیرا هیچ سند و منبع معتبر آن را تایید نمی کند.
بیشتر

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button
× ارسال پیام؟